Diş Etlerim Neden Kanıyor?

Hamilelik döneminde artan östrojen ve progesteron hormon düzeylerindeki artış, dişler ve diş etlerindeki olası sorunların daha da büyümesine neden olur. Hafif düzeydeki diş eti iltihabı (gingivitis) tedavi edilmezse, ileri düzeyde iltihaba (periodontitis) dönüşür.İleri düzeyde iltihabin görüldüğü durumlarda, diş ve diş etinin birbirinden ayrılmasıyla diş kaybına kadar ilerleyen geri dönüşümü olmayan sonuçlar ortaya çıkar.

Hamilelik Tümörü: Hamilelik tümörü hamile kadınlarda ağız içinde görülen hormonal değişim ve irritasyonlara bağlı gelişen diş eti büyümeleridir. Anne adayının beslenmesini ve ağız bakımı yapmasını engelliyorsa hamilelik sırasında alınabilir. Ancak genellikle hamilelik sonrası kendiliğinden geçer.

Hamilelikte diş kaybı olur mu?

Hayır. Hamilelik sırasında dişlerden kalsiyum çekilmesi ve her annenin bir diş kaybedeceği gibi düşünceler yanlış inanışlardır. Gebelik sırasında meydana gelen hormonal değişimler diş eti hastalıklarına yatkınlığı arttırdığı, kusma ve bakim eksikliği ile yeni çürükler oluşabilir. Ancak ağız bakımının iyi olduğu ve hekim kontrollerinin düzenli yapıldığı takdirde gebeliklerde diş kaybı söz konusu olmaz.. Kustuktan sonra hemen dişler fırçalanmalı mıdır? Kusmayla ağız içine gelen mide asitleri dişlerin aşınma dirençlerini düşürür. Kusma sonrası hemen dişleri fırçalamak dişleri aşındırır. O yüzden kustuktan sonra sadece ağzı su ile çalkalamak gerekir. Kustuktan bir saat sonra dişler fırçalanabilir.